Pagina's

zondag 12 november 2017

Gastdesigner bij Knutsels & Kadootjes - Guest Designer Knutsels & Kadootjes

(Please scroll down for English)

Vandaag is een historische dag: ik mag voor het eerst gastdesigner zijn! Ik ben nog altijd heel vereerd dat mijn kaartje onlangs gekozen is bij Knutsels & Kadootjes. Voor de challenge van deze maand is het thema "Kerst in wit en/of kraft, maar niet vierkant of rechthoekig". Echt een heel toegankelijk thema, als je 't mij vraagt, want zelfs een knutselaar als ik (zonder gesofistikeerde knutseltoestellen) kon hiermee aan de slag. Alleen daarheen, zou ik zeggen!


Het thema was voor mij een mooie aanleiding om een van de vele projectjes op mijn to-dolijst eindelijk eens te maken: een cirkelboek. Dat is een soort boekje dat je helemaal kan openvouwen tot een cirkel.


Op elk van de kwarten heb ik in uitgerekt humanistisch cursief een fragment gekalligrafeerd uit een winters gedicht van Kris Gelaude. Om problemen met de inkt te vermijden, heb ik voor de beschreven vlakjes een heel klein beetje vals gespeeld en een gemarmerd lichtbruin kalligrafiepapiertje gebruikt in plaats van kraftpapier.


Ieder "hoekje" heb ik met een ander kerstig dessinpapiertje versierd (dit gastdesignerschap was de ideale uitvlucht om een nieuw blokje kraftkerstpapier te kopen, maar 't was bij Action, dus ik ben braaf geweest wat geld uitgeven betreft). Om het papier wat meer diepte te geven, heb ik de randen met stempelinkt bijgewerkt met een dauber.


Voor wie alle teksten nog eens bij elkaar wil zien, is dit een bovenaanzicht:


En dichtgevouwen ziet het boekje eruit zoals op de foto hieronder. Je kan het eventueel als alternatief voor een kerstkaart opsturen (maar hier in België moet je wel goed opletten bij het frankeren, want zelfs mijn boekje dat met relatief dun papier (ik denk 100 gram) gemaakt is, is te dik om tegen het gewone tarief te versturen). Zelf ga ik dat niet doen; dit cirkelboek zal ik voor mezelf houden en als kerstversiering in huis zetten.


Today is a great day: I am a guest designer for the first time at Knutsels & Kadootjes! I am really honoured that one of my cards was chosen as a winner. This month's challenge is "Christmas in white and/or kraft, but not square nor rectangular". I think this theme is really feasible for everyone. Even I (a crafter without sophisticated tools) could make something out of it. So go and visit the challenge blog!

For me, this theme was a good occasion to finally make one of the projects that had been figuring on my to do list for a very long time: a circle book. On each one of the quarters I wrote a fragment from a poem by Kris Gelaude. In order to avoid problems with the ink, I cheated a little bit for these parts and used light brown calligraphy paper to write on.

I decorated all of the "corners" with a different patterned kraft paper (being a guest designer gave me a reason to go shopping for new kraft design paper - oops). In order to give more depth to the paper, I put red stamping ink on the edges with a dauber.

If the booklet is folded, it could be sent as an alternative Christmas card (however, here in Belgium I would need to put extra stamps as it is too thick, even with the - only - 100 grams papers I used). However, I will not send out this one, but keep it for my own to serve as a Christmas decoration at home.

15 opmerkingen:

martina's kaartjes zei

ziet er al erg leuk uit !
grtjs,martina
x

Sarah zei

Heel bijzonder! En tof dat je gastdesigner mocht zijn. Ik zou het ook zelf bewaren!!

Ingrid's Scrapfrutsels zei

Leuk kaartje, oftewel creatie, wat een werk, maar erg leuk geworden. Leuk dat je gastdesigner was bij K&K . Groetjes Ingrid

Ellen zei

Gastdesigner zijn is altijd leuk en zeker ook een eer. Gaaf dat jij nu ook 'mag'. En wat een gaaf projectje heb je gemaakt voor op het blog van Knutsels & Kadootjes. Enig dit ronde boekje. Had ik nog nooit ergens gezien.

Diny zei

Wat een super gave creatie heb je gemaakt Nele....schitterend!
Groetjes Diny

Mariken zei

Wat een originele creatie heb je gemaakt, dat ziet er erg leuk uit! En gastdesigner zijn is inderdaad echt wel een eer!!

bolletjelucky.blogspot.com zei

Je hebt je rol als gastdesigner met verve vervuld Nele. Een hele mooie creatie heb je gemaakt, leuk om er zelf van te genieten met kerst.
Lieve groetjes Miranda

Ans Gilbert zei

Wat leuk dat je gastdesigner mocht zijn Nele en je hebt echt een prachtige creatie gemaakt, leuk de teksten op de randen, mooi schrift ook, mijn complimenten
groetjes
Ans

Ela zei

Heel leuk gastdesigner projectje heb je gemaakt, Nele! Goed geslaagd. Groetjes Ela

Godelieve zei

Een prachtig boekje, dat extra in de spotlight mag staan!

Nelleke zei

Gefeliciteerd metje winnende kaartje. En als gastdesigner heb je ook een bijzonder en mooi boekje gemaakt. Groetjes, Nelleke

Willy zei

Gefeliciteerd, wat leuk! En wat een prachtig boekje heb je gemaakt zeg, de tekst op de rand maakt het bijzonder!

Annick zei

mooi geworden, Nele. Leuk om te maken hé?

Monique zei

Ik ben wel heel laat met reageren....maar ik ben er om je te vertellen dat het een ontzettend leuk cirkelboekje is geworden. En ik ben een klein beetje jaloers op je mooie schrijfkunsten. Ik doe mijn best om het weer onder de knie te krijgen. Oefening baart kunst....
Lieve groetjes, Monique

Nancy Soetaert zei

En ook dat is zo'n leuke die ik niet gezien had! Was dat weekend in Holland, en 's avonds vaak echt niet meer de energie om alle blogs af te lopen. Start dan bovenaan mijn leeslijstje, geraak niet altijd tot op het eind...
Nancy